Frukpuré

Nu har vi varit på öppna förskolan och sen varit och stor handlat, handlade för mkt att jag inte fick hem det så carro fick rycka ut och följa mig hem och bära upp alla saker, snällt :)
Det blev storkok på frukt puré till Maja
Jag har gjort katrinplommon puré, en påse kostade 14 kr, finns också för 10 kr.. blev ungefär 5 burkar!
Aprikos puré, kostade 20 kr för en påse och fick 5 burkar
Sen gjorde jag hallon och jordgubb.
Alla frukter kostade ca 50 kr och om jag skulle köpt färdiga purér skulle det säkert gå på 200 kr!
Allt blev jätte bra, katrinplommon och aprikos smakar precis som den som man köper på burk! Bara koka tills dom mjuknar och sen mixar!

Imorgon blir det födelsedagsfika hemma hos Marie! Trevligt

Hej så länge





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback