Uppfostran!

Maja och jag vaknade vid 7, satte på tvn och myste i sängen!
Kollar på barnprogram, det är Tobbe trollkarl som gör några bus och plötsligt börjar han prata om någon som är dum i huvudet?! VA?? tänker jag?! Det är ju et barnprogram! Det kommer INTE vara ok att hon säger till folk att dom är dumma i huvudet!
Blev lite irriterad av det!

Ni ska få läsa en text om fri uppfostran, kanske har skrivit den innan men jag tycker att det är så bra!

En gammal man kommer in på bussen, den är full.. han vänder sig om till en mamma och ett barn och frågar snällt om han får byta plats med pojken. Pojken rör inte en min. Mamma säger - Han gör som han vill han har fri uppfostran! Ett par tonårstjejer hör detta samtal och ger genast den gammle mannen sittplats. Innan tjejerna går av bussen går en av tjejerna fram till mamma och spottar henne i ansiktet och säger - Detta är oxå fri uppfostran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback