-25 grader

Buuu vad kallt.. Ännu en dag vi håller oss inne.. Är det för kallt för bebisar att vara ute idag? Det har Emelie och jag försökt att ta reda på.. någon som vet?
Vissa säger att man inte ska gå ut om det är över -8 men det tycker jag inte är så jätte kallt!

Igår åt Maja fruktsallad och hon gillade det.. Hon kanske inte är en burkmats unge.. hon kanske vill ha egenlagat?! Puuh... detta är den jobbigaste perioden.. övergången från amning till mat!

Hon har börjat bli orolig på nätterna också.. vaknar 1 gång i timmen och gråter!

Nu är det sportlov och alla barn är ledig.. kul för dom med massa snö..även dom kanske ha tröttnat?
Jag gick med i en rolig grupp på facebook.. Vi som häller varmvatten på snön 1 mars : )
Vilka översvämngar det kommer bli när snön smälter.. köp er ett par gummistövlar ni som inte har det!

Jag funderar på att någon dag när jag får ut bilen som är insnöad, åka ner till karstorpgärdet och ta kort på all snö som ligger där.. alla lasbilar åker ju dit och slänger snön där! Heelt sjuk mycket snö kan ni ju förstå! Kul att ha kort på det sen när Maja blir större!

Denna veckan har öppna förskolan stängt så på onsdag ska vi ha lite bebisträff här hemma hos mig.. Ska bjuda på lite god mat.. det ska bli kul!

Nu ska jag fortsätta med mitt morgonkaffe som jag nu försöker dricka svart för att minska kolhydratsintaget.. bra början : ) 10 kg ska bort till 18 april..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har hört att barn upp till 3 månader inte ska vara ute mär det är så kalt men sen där i från och upp så kan dom vara ute så länge vi klarar av att vara ute med bra kläder då förstås. Det har med andningen att göra och när dom är så jätte små ska dom inte va ute! Lycka till med att gå ner får man fråga något knep du har att ge för att gå ner i vikt vore jätte snällt!

2010-02-22 @ 14:34:09
Postat av: S

Fast jag menar, de små babyna uppe i Norrland. Ska dom bli inne hela vinterhalvåret då??!

2010-02-22 @ 15:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback