succé

Vilken succé barnmaten blev.. eller nu kanske jag överdriver lite.. men jag har fått i henne mer hemmalagad mat än burkmat och det ser jag som ett stort steg och faktiskt är jag överlycklig att hon bara äter hemma lagad eftersom att man vet till 100% vad maten innehåller!

Igår gjorde jag ny mat.. Eftersom att jag skulle äta fisk, spenat och potatis så gjorde jag samma till Maja men inte spenaten då eftersom att det är farligt att ge barn spenat, rödbetor och hounung.
Jag kokade 2 potatisar, 2 broccoli bruketter och en halv torskfilé som jag sedan mixade!
Blev ganska så mkt mat men hon ska få det idag igen och sen kan man ju frysa in i iskuber eller i barnmatsbrukar (smidigt om man ska iväg).

Idag har jag ätit nyttig spenatsoppa med körsbärstomater och ägg.. super gott
Snart kommer mammorna Emelie och Elin med töserna och istället för fika bröd och kakor så äter vi fruktsallad!


Kommentarer
Postat av: Lundberg

Men så söt man kan vara då.. :) O äter själv :)

2010-02-25 @ 16:01:04
Postat av: karin lund

hmm vad ska man säga, övning ger färdighet Maja;) jag är imponerad att mamma låter dig fösöka med tanke på hur golvet måste se ut efter den där måltiden!

2010-02-26 @ 08:18:48
URL: http://karinlund.com
Postat av: sandra

Haha vad duktig Maja är =)

2010-02-27 @ 15:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback