Veckan som kommer

Vecka som kommer ska jag försöka träna mkt!
Johanna åker hem i morgon och då kan jag börja mitt nyttiga liv! Har inte varit lätt att umgås med en sån godis galen människa!

På onsdag börjar Mamma/barn gympan.. någon som vet om den är inställd? Fick höra det!

Igår bakadde jag lite och jag slog till med att göra snickerskaka.. Gudomligt gott.


Gör så här:

1 burk jordnötssmör (ca 350 g)
2 dl sirap
1 dl socker
2 tsk Vanilla
5-6 dl cornflakes, krossade
1 dl kokos
250 g blockchoklad (ljus tog jag)
0,5 msk olja

Blanda allt utom cornflakes och kokos i en kastrull.
Värm upp på svag värme, och låt ingredienserna smälta ihop.
Rör ned krossad cornflakes och kokos.
Bred ut "smeten" i en bakplåtspapperklädd form. (Smeten är tjock och formbar, så du behöver inte ha någon speciell storlek på formen.) Det ska vara ca 2-2,5 cm tjockt.
Smält blockchokladen i micron. Tillsätt 0,5 msk olja för extra glans och ´smidighett. Rör.
 Bred ut den smälta chokladen på kaksmeten. Låt stelna något i kyl.
 Skär kakan i små fyrkantiga bitar, lagom stora att stoppa i munnen. 2x2 cm brukar bli lagom.
 Förvara i kyl. Ta fram ca 10 min innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback