längtar

Nu är det mycket prat om deklaretionen.. kuul när den kommer, eller inte? Spännande om man går plus eller minus! Nu när man får på "bidrag" alltså föräldrarpenning så är det ju alltid så att drar minimal skatt.. ca 25% konstigt.. men jag har iaf sagt till att dra lite extra så hoppas inte jag måste betala tillbaka!

Igår var ingen bra dag.. Maja och jag bråkade vid varje måltid.. hon vägrade att äta på 12 timmar.. efter det var jag tvungen att amma henne.. på bvc säger dom att hon äter när hon är hungrig och VISST.. pröva att ge en unge mat när hon galskriker..

Kolla vad jag vaknar upp till..
sötnöt

hon drar ner spjälsängsskyddet med handen och ligger och kollar på mig och pratar med mig tills jag vaknar.. underbart att vakna till det.. hon är så fin min lilla sessa


Maja kan och älskar att dricka själv.. vatten är hennes favorit.. kul att hon gillar något :)



Det är kul att vattna golvet också.. Japp man kan liksom påstå att det blir lite skitigt med barn och att det är viktigt att dom får vara skitiga får då lär dom sig att slicka sig mot munnen osv.. = ett skitigt barn är ett lyckligt barn... Men vad jobbigt det är att se skit.. :S


Detta Marrimekko tyg tänkte jag att mormor skulle sy en hissgardin till Majas rum.. Fint va? Hoppas hon läser detta :D



Bilden på förra bilden skulle föreställa en kittelbell.. träningsklot..

Fick nu se att en kompis till Maja har ev fått Rs viruset.. stackars dom.. är inlagda.. Nää nu håller vi oss ifrån öppna förskolan och sånt ett tag tills detta har lugnat ner sig.. Tänker på er Marie och Edith

Kommentarer
Postat av: Marie K

Tack för att ni tänker på oss. Tyvärr är det nog bara början, på sjukhuset sa de att RS-epidemin kommer ovanligt sent i år och att det bara är de första fallen de ser nu...tack och lov är det oftast helt ofarligt även om det kan vara lite jobbigt för dem!

2010-03-16 @ 23:22:16
URL: http://majalaja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback