Nu vill jag tipsa

Nu vill jag tipsa alla mammor och även pappor :) med en barnmatsida som är välidigt bra om man har dålig fantasi om egna barnmats recept, jag vet själv hur osäker man blir på att göra egen barnmat, att man inte blandar i för många ingridienser m.m. gå in och kolla på http://barnmatsbloggen.blogspot.com/

Sen idag fick jag hem i brevlådan från försäkringskassan en påminnesle om att Maja snart fyller 1 år (vem nu som har glömt det?? :)) Men dom meddela om att efter 1 år så måste man ta ut 5 dagar med föräldrarpenning per vecka!! What tänkte jag?? Jag som ska jobba 3 dagar i veckan vissa veckor, får jag inte ta någon föräldrarpenning resterande 4 dagar? Klart jag får.. puuh.. när man jobbar så räknas dom dagarna också.. Alltså.. om jag jobbar tre dagar en vecka så måste jag ta två föräldrardagar också.. alltså 5 dagar! :))

Idag sökte jag också kursen genom jobbet och jag kom in, hoppas jag får gå den för min chef också! Varje onsdag mellan 13-16.00 ska Jennie och jag gå i skolan, Jimmy ska ev ta pappa-ledigt då!

Majsan är fortfarande väldigt krasslig i kistan och hon har jätte ont på rumpan! Nu kör vi med majsdieten som ska stoppa det lite! Inte kul att se henne så ledsen!

Är det någon som har en bobbycar till salu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback